2012-11-21

Ontario Employers – the AODA online report is due by December 31, 2012

The Accessibility for Ontarians with Disabilities Act (AODA) – Ontario’s Accessibility Standard for Customer Service was implemented on January 1, 2012. All businesses and not-for-profit organizations operating in Ontario with more than one employee must be in compliance. Organizations with more than 20 employees must complete an online report by December 31, 2012. The information provided in the report will indicate to the government that the workplace has achieved accessibility. The report is completed using the reporting tool on ServiceOntario’s ONe-Source for Business website. The Customer Service Accessibility Compliance Report is used to file the report online. The links to the online guide and report are available in the “Laws” section, AODA – Accessibility Compliance Reporting tool and AODA – Customer Service Accessibility Compliance Report.

Employeurs de l’Ontario – la date d’échéance  pour le rapport en ligne de la LAPHO est le 31 décembre 2012

La Loi sur l’accessibilité pour les personnes handicapées de l’Ontario (LAPHO) – Norme d’accessibilité pour les services à la clientèle de l’Ontario a été mise en œuvre le 1 janvier 2012.  Toutes les entreprises et les organisations sans but lucratif, avec plus d’un employé, opérant en Ontario doivent être en conformité. Les organisations ayant plus de 20 employés doivent remplir un rapport en ligne avant le 31 décembre 2012. Les informations fournies dans le rapport indiqueront au gouvernement que le lieu de travail a réalisé l’accessibilité. Le rapport est complété en utilisant l’outil de rapport sur le site web « ServiceOntario InfoCentre pour les entreprises ». Le rapport de conformité sur l’accessibilité est utilisé pour déposer le rapport en ligne. Les liens vers le guide en ligne and le rapport sont disponibles dans la section « Lois », LAPHO – l'outil d'aide au rapport de conformité sur l'accessibilité et LAPHO – rapport de conformité sur l'accessibilité du service à la clientèle.